- Szczegóły
Jak powinna wyglądać wizyta w salonie optycznym?
Zaburzenia wzroku są bardzo uciążliwą dolegliwością i utrudniają codzienne funkcjonowanie. Niepoprawne widzenie, utrata ostrości, ból oczu i uczucie zmęczenia to pierwsze symptomy sygnalizujące, że konieczna jest wizyta u specjalisty. Jeszcze do niedawna, aby otrzymać fachową pomoc, należało udać się do okulisty, który wykonywał niezbędne badania i wypisywał receptę na okulary. Te same usługi oferowane są dziś w większości salonów optycznych. Profesjonalne placówki wyposażone są w specjalistyczny sprzęt, kompetentnych i wykształconych optometrystów, którzy bez problemów przeprowadzą szczegółową diagnostykę wad i chorób wzroku. Na czym polega wizyta w profesjonalnym salonie optycznym?
Wstępne rozpoznanie
Profesjonalny optometrysta na początku wizyty zadaje pacjentowi szereg pytań o charakter jego pracy, hobby, wykonywane sporty, czy prowadzenie auta. Wszystkie te informacje posłużą do określenia potrzeb wzrokowych oraz zlokalizowania powodów występowania różnych problemów. Specjalista zadaje również pytania dotyczące naszych dolegliwości i bóli oraz poprzednich badań wzroku i noszonych przez nas okularów lub soczewek.
Badania specjalistyczne
Po wstępnym rozpoznaniu optometrysta przechodzi do wykonania szeregu badań specjalistycznych, które pomogą w określeniu wady wzroku pacjenta oraz innych dolegliwości. Jako pierwsze wykonywane jest badanie komputerowe, które polega na wpuszczeniu wiązek promieniowania podczerwonego do oka i analizie refleksów odbitych od jego struktur. Następnie, jeśli pacjent posiada już okulary, specjalista mierzy moc ich soczewek przy użyciu dioptromierza. Wynik obu badań stanowi podstawę do wystawienia wstępnej diagnozy. Następnie przy pomocy foroptera mierzona jest indywidualna ostrość wzroku. Niektóre salony optyczne oferują również inne badania specjalistyczne np. pomiar ciśnienia wewnątrzgałkowego, badanie dna oka, czy pomiar parametrów oka w technologii 3D.
Dobór okularów lub soczewek
Po określeniu wady wzroku pacjenta optyk mierzy rozstaw jego źrenic oraz wysokość montażu okularów i pomaga dobrać odpowiednie oprawki. W momencie odbioru okularów obsługa salonów optycznych informuje również o sposobach ich czyszczenia, częstotliwości wizyt kontrolnych oraz w razie potrzeby oferuje dodatkowe usługi np. profilowanie opraw, dogięcie zauszników oraz mycie szkieł myjką ultradźwiękową.